Her er en række oftest stillede spørgsmål som vi får på kurser og i supporten. Vi vil løbende opdatere dette afsnit. Klik på dem for at få svaret:

1. Kan jeg slette en person(underviser, deltager) i DOFPro?

Nej, man kan ikke slette en deltager i DOFPro. Undervisere kan gøres inaktive ved at fjerne fluebenet i ”Aktiv”.

2. Når en deltager prøver at tilmelde sig via vores hjemmeside kan betalingsmuligheden ”overførsel via pengeinstitut” ikke vælges. Hvorfor?

 I Skole>Hjemmeside indstilinger>Betaling skal ”overførsel via pengeinstitut” være tilføjet som betalingsmulighed

3. Jeg har oprettet et hold, men jeg kan ikke tilmelde deltagere på det?

Når du opretter et hold får det status Under oprettelse, men det er kun hold, der har status 
Tilmeldingsklar eller Igangsat, der kan foretages tilmeldinger på. Ret status på holdet.

4. Jeg kan i DOFPro ikke finde en indbetaling. Jeg har et indbetalingsnummer,
men når jeg indtaster det i Skole>Vis indbetalingskort, så findes det ikke?

Når du indtaster et betalingsnummeret/kodelinien, så skal du huske, at det sidste ciffer er et kontrolciffer, som ikke skal indtastes.

5. Jeg har indbetalingsnummeret, men ikke noget navn. Hvordan finder jeg navnet på deltageren?

Du finder det i Skole>Vis indbetalingskort. Husk at det sidste ciffer er et kontrolciffer, som ikke skal indtastes.

6. Når jeg tilmelder en ny deltager, kommer vedkommende til at stå som reserveret. Hvorfor står deltageren
ikke som Tilmeldt?

Standardindstillingen i DOFPro er, at en deltager, der ikke har betalt kommer til at stå som Reserveret. I det
øjeblik en deltager har betalt helt eller delvist, ændres deltagerens status til Tilmeldt.
Du kan ændre standardindstillingen under Skole>Indstillinger på fanebladet Tilmelding

7. Skal vi have nye computere eller andet for at anvende DOFPro?

DOFPro er ikke specielt krævende med hensyn til hardware, men en nyere computer gerne med rigelig ram
(1-2 GB ram), samt en hurtig internetforbindels vil normalt give en tilfredsstillende hastighed. Operativsystemet 
skal dog være Windows XP med SP2 eller nyere operativsystem.

8. Jeg har oprettet et hold og tilmeldt deltagere uden at oprette indbetalingskort. Kan jeg oprette og udskrive disse på en gang?

Ja, du skal gøre følgende:

  • Start med at gå i Find>Restance, klik på find i funktionsrammen til højre
  • Nu kommer alle restancer frem. De kan sorteres ved at klikke på kolonnen Holdnummer eller Holdnavn så du får holdene sorteret. Marker nu de deltagere fra holdet der skal oprettes indbetalingskort på
  • Klik på Opret enkelte indbetalingskort i funktionsrammen til højre, nu forsvinder deltagerne fra listen
  • Gå i Find>Indbetalingskort, sæt flueben ved Medtag kun ikke udskrevne indbetalingskort, klik Find i funktionsrammen til højre
  • Marker deltagerne og klik på udskriv

9. Underviseren vises ikke på mødegangene. Hvorfor?

Hvis du ikke har tilføjet underviseren inden du har oprettet mødegange kommer denne ikke på. Der er to løsninger på dette:

  • Man kan fjerne mødegangene og tilføje dem igen

    eller

  • Markere alle mødegange, klik på Mødegange, vælg Skift underviser, klik på Vælg Underviser, klik på den underviser der skal tilføjes(man kan kun vælge mellem den/de der er oprettet på holdet), klik ok